onsdag den 11. januar 2012

Hjemmelavet pasta - med pølser, bacon, løg og peberfrugt

Vi har i noget tid gået og talt om, at vi skulle have os en pastamaskine, men har egentlig ikke prøvet at lave hjemmelavet pasta selv. Vi har fået det hos andre, men ikke prøvet selv.

Da jeg kom hjem fra arbejde, havde min kæreste lavet en pastadej med æg klar.

Pasta:
200 g. mel
2 æg
2 spsk. olie (smagsneutral)
2 knsp. salt

Dejen var nem at rulle ud på bordet:


Vi foldede så dejen forsigtigt sammen (masser af mel) og skar nogle strimler ud af den.


Rullede strimlerne ud, og vendte dem i lidt mel, så de ikke klistrede sammen.




For at det ikke skulle ende med pasta, pølser og ketchup, måtte hovedet hurtigt lægges i blød, angående en pastasovs. Jeg huskede jeg den anden morgen så en tv kok, der lavede en hurtig gang pasta, med chorizo, løg, peberfrugt m.m. Vi havde så ikke chorizo, frisk timian eller champignon, så måtte improvisere lidt.

Fandt et par røde pølser i køleskabet, sammen med lidt bacon, fra mit forsøg med bacon/æg kokotterne. Snittede løg og snackpeber i strimler.

Bacon, løg og pølser blev svitset på panden i noget olie. Timian, salt, peber og en smule chili blev tilsat. Lidt citronsaft blev hældt over, for at give lidt syre.

Imens det blev varmt, så kogte vi pastaen:


Da begge dele var klar, vendte vi pastaen over på panden, og blandede tingene sammen.


Udmærket resultat, men den skal helt klart prøves med chorizo, der er meget mere krydret.

Vi lærte at pastaen skal skæres meget finere, men ellers fungerede det godt. Vi har nu mod på tanden til at prøve selv at lave fyldt pasta. Og glæder mig til lasagne med hjemmelavet pasta.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar