onsdag den 11. januar 2012

Kylling med pikantost og rød peberfrugt

Som en kvinde midt i 30'erne er jeg vokset op med de husstandsomdelte kogebøger fra Karolines Køkken. Men jeg er ikke gammel nok til at jeg selv har fået bøgerne. Så da jeg på et tidspunkt fandt ud af deres opskrifter lå på nettet, så kunne jeg selv finde dem, og slippe for at ringe hjem, for at få opskriften. For nylig hørte jeg så omtalt, at det nye var, at de ville udvikle en app også til android telefoner, hvor alle opskrifterne lå.

App'en er hentet, og den er nem at finde opskrifter på.

En opskrift jeg tidligere har lavet som er nem og god er Kyllingebryst med peberfrugter du kan finde den originale opskrift her.

Min udgave så sådan ud:
250 g. kyllingeinderfilet
3-4 røde snackpebre i strimler (ca. 250-300 g. renset vægt)
3 løg i tynde både/strimler (ca. 150-200 g. renset vægt)
165 g. buko pikant ost
2 spsk. mel
3-4 dl. vand
2 tsk. paprika (edelsüss denne gang)
1 tsk. chilipulver (eller frisk chili)
salt og peber efter smag.

Tilbehør:
Ris med ærter

Jeg skar grøntsagerne som i strimler og tynde både:


Så smed jeg kyllingen på en varm pande i oliemargarine og svitsede kyllingen i ca. 1 min:


Kødet tages af panden og grøntsagerne svitses ganske kort.


Imens røres osten med melet, og når det er samlet til en ensartet masse, så røres vandet i, lidt af gangen. Så har man jævningen som bliver til sovsen:


Jævningen hældes på panden, og det bringes i kog under omrøring.


Kødet kommes nu tilbage i panden og paprika, chili, salt og peber tilsættes. Retten koger under låg i ca. 3 min.
 
Der smages til.

Resultatet ses her:


Velbekomme 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar