lørdag den 3. marts 2012

Schweizerpastiller

Dagen i dag var på mange måder nostalgisk. Først bød den på hjemmelavede Schweitzerpastiller, noget jeg husker min farmor lavede i min barndom. Og som jeg ikke mindes selv at have forsøgt at lave siden jeg i slutningen af 90'erne boede på kollegie.

Pebermynteolien og de pasteruriserede æggehvider var indkøbt, så var det bare om at komme igang.

Jeg havde kigget lidt rundt på nettet og fundet inspirationen.

1 bæger æggehvider (1½ æggehvide)
250-300 g flormelis
5-10 dråber pebermynte essens
Chokoladeknapper til pynt

Jeg piskede æggehviden skummende, tilsatte pebermynte, og kom flormelis i af nogle gange.

Kom massen i en plasticpose, hvor jeg klippede hul i det ene hjørne (pas på, hullet bliver nemt meget stort, når posen foldes ud)

Kom massen på en plade med bagepapir i små toppe. Kom en chokoladeknap i toppen af hver top.



Lad dem stå i nogle timer, indtil de er størknet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar