søndag den 4. marts 2012

Oksekebab i rulle

Køber jævnligt kød når det er på tilbud, og fryser det ned til jeg skal bruge det. Det gør det hele lidt billigere.

Havde nogle oksekødstern, som jeg havde besluttet skulle bruges i denne weekend. Min første tanke var at vi skulle have en eller anden form for gullasch. Det var så før jeg kom forbi TildeMa(d) og så hun havde lavet rullekebab. Det gav mig lyst til at ændre menuen.

Kødet fik lov at tø langsomt op, og derefter skulle det marineres.

Oksekebab:
500 g. oksekød i tern
3 laurbærblade - knust
1 tsk. friskkværnet chili
1½ spsk. æbleeddike
1 spsk edelsüss paprika
1 spsk delikatesse paprika
2 fed hvidløg knust eller finthakket
salt og peber

Alle tingene kommes i en pose, der rystes og vendes godt, så der er marinade på al kødet. En knude bindes på posen, og den lægges i køleskabet så længe som du nu kan nå, men min. et par timer.


I dag var ikke dagen, hvor jeg også prøvede en af de spændende deje til rullen, som der er rundt om på nettet. Jeg havde købt nogle hvedetortilla, så det var nem mad.

Tilbehør til rullerne gøres klar:
iceberg - fint strimlet
peberfrugt - fine strimler
løg - tynde både
cherrytomater - tynde skiver
agurk - i tynde kvarte skiver

Dressing:
Creme fraiche eller en lettere version som cheasy fraiche
purløg
chili
løg
salt og peber

(hvidløg havde været lækkert, men må hellere tænke på mine kollegaer :-) )

Kom lidt olie på en pande, og varm den godt op. Kom halvdelen af kødet på, og lad det stege ganske kort - rør i kødet, så det bliver svitset på alle sider. (Det skal ikke have ret længe, får det for længe bliver det tørt og/eller sejt)

Imens varmes hvedetortillaerne.

Server evt. med en tomatsalat ved siden af.



Hurtig og lækker mad.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar