søndag den 22. april 2012

Kyllingemuffins - med og uden kylling

På flere madblogs findes en opskrift på kyllingemuffins (chicken muffins) i ca. den samme version. Kylling, gulerod, løg, hvidløg, chilisauce og ærter er hovedbestanddelene. De ser rigtig lækre ud, men jeg kunne godt tænke mig at lave nogle der ikke havde så meget kød i, så de kunne bruges som morgenmad, eftermiddagssnack eller lignende, når jeg som pendler har lidt travlt, eller har lyst til noget lækkert. Jeg kunne også læse, at ikke alle er vild med ærter, så dette første forsøg blev uden ærter med rød peberfrugt i stedet. Og ingen hvidløg, da jeg så ikke skal tænke over hvornår jeg spiser dem.

Halvdelen af "dejen" lavede jeg for at lave dem uden kød, med blendet hytteost (har ikke rigtig lavet så meget med hytteost, da jeg ikke er vild med de kugler det består af, så læste jeg om en der havde blendet det, og tænkte, det må jeg prøve).

Så mine to varianter så sådan ud.


Med kylling:
2½ spsk havregryn
2 gulerødder
75 g. rød peberfrugt i tern
1 løg
½ chili
2 æg
200 g. kyllinginderfilet

Med hytteost:
2½ spsk havregryn
2 gulerødder
75 g. rød peberfrugt i tern
1 løg
½ chili
2 æg
150-200 g. hytteost
salt og peber

Fremgangsmåde:
Blend havregrynene til groft mel i en minihakker
Hak løg i en minihakker
Hak kyllingen i en minihakker/blend hytteosten i en minihakker
Rør alle ingredienserne sammen i en skål.
Fordel 'dejen' i en muffinform.
Bag ved 175 grader varmluft i 30 min.

Mens de var i ovnen, syntes jeg ikke det duftede specielt godt. Tænker det var hytteosten, men da jeg smagte dem, der var begge typer rigtig gode.


 De øverste er med kylling, og de nederste er med hytteost


5 af hver er gemt i fryseren til mine tur frem og tilbage til København :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar