fredag den 18. juli 2014

Hurtige og nemme nutella cookies

Kender I det, at man får købt Nutella eller andre chokolade smørepålæg, og så ikke får det brugt, før datomærkningen begynder at løbe ud. Denne gang var det sådan et glas med striber - duo choko.

Det har vi prøvet nogle gange. Men denne gang tænkte jeg, man må da kunne lave nogle kager med det. Så ud på nettet og søge på kager med Nutella. Da jeg så kom forbi Noget i ovnen hos bagenørden så var jeg solgt, det lød for nemt.

1 cup - ca. 2,4 dl. Nutella eller andet choko smørepålæg
1 cup - ca. 2,4 dl. mel
1 æg

Jeg kom ikke andet i denne gang, så helt plain. Har læst at folk kommer sukker, farin, natron, havregryn eller lignende i.

Bland ovenstående ingredienser i en skål.


Sæt i toppe på en bageplade med et par teskeer.


Bag i ovnen ved 175 g. varmluft i 5-10 min. afhængigt af din ovn og størrelsen.

Tag dem ud og lad dem køle af på en rist. De bliver sprøde, når de køler af. De er som så mange andre småkager bløde når de tages ud.

De er bedst samme dag, men kan gemmes i en dåse/bøtte i et skab.




Ingen kommentarer:

Send en kommentar