onsdag den 30. maj 2012

Kold kartoffelsalat og købeflûtes, der er spiced up.

Alle de dejlige krydderurter jeg har plantet skulle nu bruges til min pipfulg på dåse med en håndfuld friske krydderurter og lidt cola som væde. Uhmm.

Tilbehøret i dag var kartoffelsalat med nye udenlandske kartofler og forbedrede købeflûtes.

Først vil jeg lige komme med tippet angående købeflûtes. Det var et tip jeg lærte da jeg arbejde i butik og vi gjorde de frosne bake off flûtes mere spændende. Tag et flûtes, fra fryseren eller fra pakke. Pensl med alm. neutral olie og drys med det samme med det ønskede krydderi. Mexicansk grillkrydderi, citronpeber, hvidløgspeber eller hvad man nu kan lide. Det gør brøddet mere spændende. Bag i grillen i den tid der står på pakken.

1½ kg kartofler
3-4 dl. creme fraiche (6%)
1-2 spsk. mayonaise
salt
peber
en smule karry
et bundt purløg (finthakket løg kan bruges i stedet eller som supplement)

Kartoffelsalat kræver lidt forberedelse, men er ikke svært at lave. I god tid, eller dagen før koges nogle nye kartofler - uden skræl. Når de er kolde skæres de i passende tern.


En dressing laves af creme fraiche, en smule mayonaise, salt, peber, karry og masser af purløg. (Finthakket løg giver også god smag) Kartofler og dressing blandes. Pynt med tomater og purløg.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar