lørdag den 11. september 2021

Low carb morgenmad

Siden jeg i juni i år fik konstateret diabetes har jeg prøvet at finde mig til rette i et liv hvor jeg har skåret ned på kulhydrat. Så min mad nu er overordnet uden ris, pasta, kartofler og alm. brød. Laver stadig pasta osv da min datter kun er 5. 

Morgenmaden i dag hvor resten af familien spiste lækre boller af køleskabsdej, der måtte jeg tænke i en hurtig løsning. Kål er rigtig godt, men ikke noget jeg har dyrket voldsomt i mit køkken tidligere. 

Men jeg prøver og skal nok ende med at blive rigtig glad for en del kål. Endnu primært tilberedt, men tænker det er tilvænning. 

Morgenmaden. 

Spidskål skåret i fine strimler. Stegt i olie på panden, og lidt hvidløgsolie for smag - skal helt sikkert i gang med at have smagsolier klar. 

Til kålen der faldt meget sammen 😀 en hurtig omelet/røræg med skinke og ost. 

Kom skinkestrimler på panden. Kom ost over og hæld sammenpisket æg over. Jeg brugte 2 æg, en lille håndfuld skinke og lidt mindre ost. 

Hurtig og kulhydratfattig morgenmad. 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar